REGULAMIN DLA PACJENTÓW

PsychoMedico Centrum Diagnozy i Psychoterapii

Prowadzący

Ośrodek Środowiskowej Opieki Psychologicznej i Psychoterapeutycznej dla Dzieci i Młodzieży- I Poziom Referencyjny 

1.       Korzystanie z usług Ośrodka jest dobrowolne i nieodpłatne, refundowane w ramach środków z Narodowego Funduszu Zdrowia. Do Ośrodka nie jest wymagane skierowanie.

2.      Ośrodek realizuje świadczenia psychologiczne, psychoterapeutyczne oraz terapeutyczne w gabinetach oraz w środowisku dla dzieci i młodzieży od 7 r.ż. lub uczących się w szkłach ponadpodstawowych do ich ukończenia, nie później niż do 21 r.ż.

3.       Oddział prowadzi swoją działalność pięć dni w tygodniu od poniedziałku do piątku w godzinach określonych w harmonogramie wywieszonym w Ośrodku.

4.       Pacjent lub Opiekun prawny Pacjenta może dokonać rejestracji telefonicznie lub poprzez e-rejestrację lub osobiście w Ośrodku w dniach i godzinach jego pracy.

5.      Terminy spotkań ze Specjalistami są ustalane według grafiku pracy Specjalistów. Pierwsza wizyta będzie ustalona w pierwszym wolnym terminie, z uwzględnieniem przypadków pilnych i stabilnych, lub w innym terminie dostosowanym do prośby Pacjenta/Opiekuna prawnego.

6.       Jeżeli Pacjent nie może stawić się na umówione spotkanie, jest zobowiązany do powiadomienia o tym fakcie rejestrację, z co najmniej 24-ro godzinnym wyprzedzeniem.

7.       Osoba korzystająca z usług Ośrodka, a będąca osobą niepełnoletnią ma obowiązek zgłoszenia się do Ośrodka z Rodzicem/ Opiekunem prawnym.

8.       W uzasadnionych przypadkach Ośrodek może odmówić lub zaprzestać świadczenia usług osobom indywidualnym lub różnym podmiotom. Decyzje o odmowie lub zaprzestaniu podejmuje Kierownik Ośrodka.

9.       Specjalista może odmówić świadczenia usługi osobie, która naraża jego dobro osobiste, jest pod wpływem alkoholu lub środków odurzających lub jest agresywna. W takim wypadku zastrzega sobie także prawo do wezwania odpowiednich służb.

10.   W stanach zagrożenia zdrowia i życia Pacjenta lub innych osób, specjaliści mają prawo zatrzymać Pacjenta w ośrodku i wezwać służby ratownicze, co jest zgodne z Ustawą o Ochronie Zdrowia Psychicznego z dnia 19.08.94 r.

11.   Pacjent zobowiązany jest zachowywać się kulturalnie oraz utrzymywać w czystości i porządku pomieszczenia, z których korzysta. W przypadku wyrządzonych szkód, pokrywa ich koszty. Ośrodek nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w Ośrodku.

12.   Zaświadczenia o korzystaniu z pomocy psychologicznej/psychoterapeutycznej są wydawane na wniosek Pacjenta/Opiekuna prawnego, ale wyłącznie ze wskazaniem od kiedy odbywają się spotkania i w jakiej częstotliwości.

13.   Opiekunowie prawni lub pełnoletni Pacjent zobowiązują się do: 

a.       informowania terapeuty o podejmowaniu innych działań terapeutycznych;

b.      terminowego i punktualnego przychodzenia na zajęcia;

c.       przyprowadzania i odbierania z zajęć oraz pozostawania w trakcie zajęć na terenie Ośrodka w przypadku Pacjentów do 13 r.ż.;

d.      opcjonalnego wyrażenia zgody na kontakt specjalistów zatrudnionych w Ośrodku z zespołem podstawowej opieki zdrowotnej, pielęgniarką środowiska nauczania i wychowania lub higienistką szkolną, osobami udzielającymi pomocy psychologiczno-pedagogicznej w jednostkach systemu oświaty lub pomocy społecznej oraz asystentami i pracownikami socjalnymi w podmiotach pomocy społecznej. Kontakt ten może być osobisty lub z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych.

14.   Skargi i wnioski przyjmuje Koordynator Ośrodka. Kontakt do Koordynatora Ośrodka znajduje się na tablicy informacyjnej w siedzibie Ośrodka.

15.   Polityka prywatności dotycząca sposobu przechowywania danych osobowych dostępna jest na naszej stronie internetowej.

 

Oraz prowadzący 

Centrum Zdrowia Psychicznego Dla Dzieci i Młodzieży- II Poziom Referencyjny 

Poradnia Zdrowia Psychicznego 

 

1.            Korzystanie z usług Poradni jest dobrowolne i nieodpłatne, refundowane w ramach środków z Narodowego Funduszu Zdrowia. Do Poradni nie jest wymagane skierowanie.

 2.            Poradnia realizuje świadczenia psychologiczne, psychoterapeutyczne oraz psychiatryczne w gabinetach dla dzieci i młodzieży do 18 r.ż. lub uczących się w szkłach ponadpodstawowych do ich ukończenia, nie później niż do 21 r.ż.

 3.            Poradnia prowadzi swoją działalność pięć dni w tygodniu od poniedziałku do piątku w godzinach określonych w harmonogramie wywieszonym w Ośrodku.

4.            Pacjent lub Opiekun prawny Pacjenta może dokonać rejestracji telefonicznie lub poprzez e-rejestrację lub osobiście w Poradni w dniach i godzinach jego pracy.

 5.            Terminy spotkań ze Specjalistami są ustalane według grafiku pracy Specjalistów. Pierwsza wizyta będzie ustalona w pierwszym wolnym terminie, z uwzględnieniem przypadków pilnych i stabilnych, lub w innym terminie dostosowanym do prośby Pacjenta/Opiekuna prawnego.

6.            Jeżeli Pacjent nie może stawić się na umówione spotkanie, jest zobowiązany do powiadomienia o tym fakcie rejestrację, z co najmniej 24-ro godzinnym wyprzedzeniem.

7.            Osoba korzystająca z usług Poradni, a będąca osobą niepełnoletnią ma obowiązek zgłoszenia się do Ośrodka z Rodzicem/ Opiekunem prawnym.

8.            W uzasadnionych przypadkach Poradnia może odmówić lub zaprzestać świadczenia usług osobom indywidualnym lub różnym podmiotom. Decyzje o odmowie lub zaprzestaniu podejmuje Kierownik Ośrodka.

 9.            Specjalista może odmówić świadczenia usługi osobie, która naraża jego dobro osobiste, jest pod wpływem alkoholu lub środków odurzających lub jest agresywna. W takim wypadku zastrzega sobie także prawo do wezwania odpowiednich służb.

10.            W stanach zagrożenia zdrowia i życia Pacjenta lub innych osób, specjaliści mają prawo zatrzymać Pacjenta w Poradni i wezwać służby ratownicze, co jest zgodne z Ustawą o Ochronie Zdrowia Psychicznego z dnia 19.08.94 r.

11.            Pacjent zobowiązany jest zachowywać się kulturalnie oraz utrzymywać w czystości i porządku pomieszczenia, z których korzysta. W przypadku wyrządzonych szkód, pokrywa ich koszty. Poradnia nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w Poradni.

12.            Zaświadczenia o korzystaniu z pomocy psychologicznej/psychoterapeutycznej są wydawane na wniosek Pacjenta/Opiekuna prawnego.

13.            Opiekunowie prawni lub pełnoletni Pacjent zobowiązują się do: 

a.       informowania terapeuty o podejmowaniu innych działań terapeutycznych;

a.       terminowego i punktualnego przychodzenia na zajęcia;

b.      przyprowadzania i odbierania z zajęć oraz pozostawania w trakcie zajęć na terenie Poradni w przypadku Pacjentów do 13 r.ż.;

c.       opcjonalnego wyrażenia zgody na kontakt specjalistów zatrudnionych w Poradni z zespołem podstawowej opieki zdrowotnej, pielęgniarką środowiska nauczania i wychowania lub higienistką szkolną, osobami udzielającymi pomocy psychologiczno-pedagogicznej w jednostkach systemu oświaty lub pomocy społecznej oraz asystentami i pracownikami socjalnymi w podmiotach pomocy społecznej. Kontakt ten może być osobisty lub z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych.

16.   Skargi i wnioski przyjmuje Koordynator Poradni. Kontakt do Koordynatora Poradni  znajduje się na tablicy informacyjnej w siedzibie Poradni.

17.   Polityka prywatności dotycząca sposobu przechowywania danych osobowych dostępna jest na naszej stronie internetowej.

 

                                     Oraz prowadzący 

Centrum Zdrowia Psychicznego Dla Dzieci i Młodzieży- II Poziom Referencyjny 

Oddział Dzienny Psychiatryczny Rehabilitacyjny dla Dzieci i Młodzieży 

 

 

1.            Korzystanie z usług Oddziału jest dobrowolne i nieodpłatne, refundowane w ramach środków z Narodowego Funduszu Zdrowia. Na oddział dzienny jest wymagane skierowanie. Pacjenci na oddział przyjmowani są na podstawie ważnego skierowania od lekarza psychiatry, pediatry lub rodzinnego

2.            Oddział realizuje świadczenia psychologiczne, psychoterapeutyczne oraz psychiatryczne dla dzieci i młodzieży od 7 r.ż  do 18 rż. uczących się w szkłach ponadpodstawowych do ich ukończenia, nie później niż do 21 r.ż. 

3.            Poradnia prowadzi swoją działalność pięć dni w tygodniu od poniedziałku do piątku w godzinach określonych w harmonogramie wywieszonym w Oddziale .

4.            Pacjent lub Opiekun prawny Pacjenta może dokonać rejestracji telefonicznie lub poprzez e-rejestrację lub osobiście w Poradni w dniach i godzinach jego pracy.  Przyjęcie na oddział odbywa się w trybie planowym.

5.            Jeżeli Pacjent nie może stawić się na umówione spotkanie, jest zobowiązany do powiadomienia o tym fakcie rejestrację, z co najmniej 24-ro godzinnym wyprzedzeniem.

6.            Osoba korzystająca z usług Poradni, a będąca osobą niepełnoletnią ma obowiązek zgłoszenia się do Oddziału z Rodzicem/ Opiekunem prawnym.

7.            W uzasadnionych przypadkach Oddział może odmówić lub zaprzestać świadczenia usług osobom indywidualnym lub różnym podmiotom. Decyzje o odmowie lub zaprzestaniu podejmuje Kierownik Oddziału.

8.            Specjalista może odmówić świadczenia usługi osobie, która naraża jego dobro osobiste, jest pod wpływem alkoholu lub środków odurzających lub jest agresywna. W takim wypadku zastrzega sobie także prawo do wezwania odpowiednich służb.

9.            W stanach zagrożenia zdrowia i życia Pacjenta lub innych osób, specjaliści mają prawo  wezwać służby ratownicze, co jest zgodne z Ustawą o Ochronie Zdrowia Psychicznego z dnia 19.08.94 r.

10.            Pacjent zobowiązany jest zachowywać się kulturalnie oraz utrzymywać w czystości i porządku pomieszczenia, z których korzysta. W przypadku wyrządzonych szkód, pokrywa ich koszty. Oddział nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w Poradni.

11.            Zaświadczenia o korzystaniu z pomocy psychologicznej/psychoterapeutycznej są wydawane na wniosek Pacjenta/Opiekuna prawnego.

12.            Opiekunowie prawni lub pełnoletni Pacjent zobowiązują się do: 

a.       informowania terapeuty o podejmowaniu innych działań terapeutycznych;

b.      terminowego i punktualnego przychodzenia na zajęcia;

c.       przyprowadzania i odbierania z zajęć swoich dzieci o wyznaczonych godzinach.

d.      opcjonalnego wyrażenia zgody na kontakt specjalistów zatrudnionych w Oddziału z zespołem podstawowej opieki zdrowotnej, pielęgniarką środowiska nauczania i wychowania lub higienistką szkolną, osobami udzielającymi pomocy psychologiczno-pedagogicznej w jednostkach systemu oświaty lub pomocy społecznej oraz asystentami i pracownikami socjalnymi w podmiotach pomocy społecznej. Kontakt ten może być osobisty lub z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych.

13.            Skargi i wnioski przyjmuje Koordynator Oddziału. Kontakt do Koordynatora Oddziału  znajduje się na tablicy informacyjnej w siedzibie Oddziału.

14.            Polityka prywatności dotycząca sposobu przechowywania danych osobowych dostępna jest na naszej stronie internetowej.